Vel... jeg synes det var lite med relevante argumenter her....
Så nå skal jeg komme med et skikkelig sakelig argument!
Jeg stemmer FOR et eu-medlemskap.
Så det så!
Vel... jeg får forsøke å legge til litt til da...

... er ikke så flink til å argumentere men...
Vel... for meg som VAR en innbitt EU-motstander, er nå blirr FOR.
Hvorfor?
Jo, fordi Amerikanernes poltikk er skremmende og til tider "syk". Så "syk" at jeg ser det som viktig at vi danner en annen "stormakt" i EU. Jeg er MER redd tendensen til USAs utenrikspolitikk enn jeg er for terror.
Jeg ser på USA som så truende for visse nasjoner, og ser det derfor nødvendig å samle et europa til å stå imot den negative tendensen mot USA.
Som "splittet" er vi ikke store nok, men i alianse er vi store nok til å gjøre stor inflytelse på politikken, og sannsynligvis "makt" nok til å sette de på plass.
For meg er dette nå det dessidert viktigste. Viktigere enn andre "politiske" synspunkter og meninger. Det blir i denne sammenhengen underordnet.
Jeg tror vi kommer til å få et BEDRE EU, nå som man må stå samlet mot "ytre fiender" enn det ville vært uten. Det blir viktigere enn noen sinne å "ta vare på" og å drive politikken riktig, holde en indre fred, bygge et sterkt og samlet EU enn de hensikter det før kanskje har vært.
SÅ;
Jeg tror at EU aldri har vært klarer og mer "human" enn den nå har vært. Føler meg derfor trygg på at alle de hensikter jeg ment har vært tilstedet, nå er satt vekk for noe som er mye mer alvorlig og bekymringverdig. Derfor er jeg for et EU-medlemskap og føler meg derfor trygg på at de ønsker oss alle (medlemmene som et samlet "rike") en trygg og god fremtid og at vi alle har det felles målet.
Skal slenge til at HADDE ikke vi sittet i den situsjonen vi nå sitter i, så hadde jeg nok ikke stolt nok på EUs hensikter og hadde nok dermed sittet på nei-siden. Nå ser jeg at dette er en "felles sjebne" vi alle vil stå samlet om. Derfor blir mitt ønske for fremtiden å fremme "EN sterk nasjon" mot ytre trusler og fiender...
Er jeg lei meg for dette?
Det kan jeg ikke være, og er glad for vi i dag HAR muligheter til å inngå en slik allianse. Å tenke tankene på disse farene/truslene som USA nå ytrer mot "verden" uten en "supermakt" som EU, er bare grusom...
Men uten støtte og alianser så blir ikke EU noen "supermakt", og da blir som å "gi" USA rollen som den "eneste".
Vel, Kina er vel også der... men allianse er nok det viktigste for meg.
Håper også på at Russland vil gå inn i EU. Og at EU og Kina går sammen.
Må også tilføre her det samme som jeg sa i den andre "poltiske tråden" at andre poltiske saker viktigere enn mc- spørsmålet.
All den tid en mc kommer inn under kategorien selvrealisering - for meg, så ser jeg på dette som "luksus" og IKKE viktig (eller mer underordnet) i den poltiske debatten. Generelt sett.
Uansett;
Lykke til med valget til høsten!
Måtte det beste paritet vinne!
Og; JA til EU!!!