Lakkering, nok en gang.
Lakkering, nok en gang.
Har en irriterende ripe i tanken hvor lakken er all gone(J***a bagstertrekk). Den er på 3-4cm men man ser den tydelig. Jeg bare lurer på om jeg kan kjøre til et lakkeringverksted, de gjør jobben mens jeg venter, og så kan jeg kjøre hjem igjen ?
Syntes det er litt mye bry å ta av hele tanken, levere den til lakkering, vente noen dager osv osv
Er jeg for optimistisk ? :oops:
Syntes det er litt mye bry å ta av hele tanken, levere den til lakkering, vente noen dager osv osv
Er jeg for optimistisk ? :oops:
Jeg ville prøvd å kjøpt sånn liten lakkboks feks på torshov, med rett farge (sånn korekturlakk liknende) tatt litt sånn oevr sprekken..
Så poler poler poler poler poler poler poler poler poler.. det blir bra tilslutt.. har gjort det flere ganger selv..
Så poler poler poler poler poler poler poler poler poler.. det blir bra tilslutt.. har gjort det flere ganger selv..
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
Prøv å tenk nå, tenk hardt om du vil På innsiden er det sømmer og skinnkanter, og jeg tviler på at hver og en blir 100% identisk når de ligger i butikkhylla. Jeg har kjent kanten på innsiden av min, og jeg skjønner hvorfor det har blitt en ripe. Hvor lang tid det tok før den oppsto, aner jeg ikke, da jeg var dum og kjøpte sykkern med tanktrekket på. Tok det ikke av før en uke senere. Kunne kanskje krevet noe av selger, men orka ikke styre med det bare.
Tanktrekk er et helvette om man tar det av og på litt ofte, man kan ikke unngå å få sandkorn, støv ol. imellom det å tanken, så blir det MYE gnissing..men men.. life is hard
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
Prøv å tenk nå, tenk hardt om du vil:
Hvordan vet du at det er tanktrekket som har laget den ripen? Med tanke på konspirasjonsteoriene og alt våset du har framsatt i forumet tidligere, antakelser rundt feil og tull og tøys på allslags jallasykler, ja så tror jeg du rett og slett ikke har peiling.
Hvis du hadde selv den mistre peil på lakk så skjønner du at en søm eller kant på skai-trekket alldeles ikke er nok til å lage ripe i lakken. Her er det nok en stein, nøkkel, beltespenne eller lignende som har laget en ripe.
Hvilken jævla kant er det du snakker om??? Har hatt trekk på akkurat 2000-mod GSX-R 750 jeg også. Etter 4 sesonger så tanken 100% ny ut! Har hatt trekk på de tre siste syklene mine. Alle har stått lagret ute, eksponert for vær, vind og dritt. Aldri vært noe problem! Jeg tar av trekket en gang i løpet av sesongen for vask og polering av tank.
Jeg mistenker dere som er plaget med at det samles dritt under trekket for å ikke stramme det tilstrekkelig ned mot tanken.
Hvordan vet du at det er tanktrekket som har laget den ripen? Med tanke på konspirasjonsteoriene og alt våset du har framsatt i forumet tidligere, antakelser rundt feil og tull og tøys på allslags jallasykler, ja så tror jeg du rett og slett ikke har peiling.
Hvis du hadde selv den mistre peil på lakk så skjønner du at en søm eller kant på skai-trekket alldeles ikke er nok til å lage ripe i lakken. Her er det nok en stein, nøkkel, beltespenne eller lignende som har laget en ripe.
Hvilken jævla kant er det du snakker om??? Har hatt trekk på akkurat 2000-mod GSX-R 750 jeg også. Etter 4 sesonger så tanken 100% ny ut! Har hatt trekk på de tre siste syklene mine. Alle har stått lagret ute, eksponert for vær, vind og dritt. Aldri vært noe problem! Jeg tar av trekket en gang i løpet av sesongen for vask og polering av tank.
Jeg mistenker dere som er plaget med at det samles dritt under trekket for å ikke stramme det tilstrekkelig ned mot tanken.
03 GSX-R 1000
-
- Posts: 249
- Joined: 31 Jul 2006 08:08
- MC: `00 929 Fireblade
- Location: Averøy v/Kristiansund
- Contact:
Har kjørt med Bagster siden `95 på CBR1000F, R6 og CBR900....og den eneste delen på syklene som fremdeles så ny ut etter flere år har vært tanken. Jeg har KUN tatt av trekket i forbindelse med vinterlagring, og da har det vært vask, tørk, polering og umiddelbar montering av trekket igjen slik at ikke et støvkorn får legge seg mellom.
Og Joda har nok rett i at det er avgjørende å stramme trekket skikkelig, slik at det ikke kan bevege seg.
Henger meg på teorien om at lakkskader på tanken etter bruk av Bagster skyldes brukerfeil.
Og Joda har nok rett i at det er avgjørende å stramme trekket skikkelig, slik at det ikke kan bevege seg.
Henger meg på teorien om at lakkskader på tanken etter bruk av Bagster skyldes brukerfeil.
hørt om flere som har hatt riper etter bagster trekk.. men dette er egentlig ikke trekket sin feill gjerne at disse har ligget i en "krøll" og fått knekk-kant i skinnet. som da ligger feil og lager ripe...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
-
- Posts: 249
- Joined: 31 Jul 2006 08:08
- MC: `00 929 Fireblade
- Location: Averøy v/Kristiansund
- Contact:
Smaken er som bakenmen liker de ikke uansett, ser ikke vitsen med de. ..
Jeg for min del synes sykkelen ser bedre ut med trekket. Dessuten har jeg erfaring med at lakken beskyttes, og således fortsetter jeg å bruke Bagster.
Og en liten detalj til slutt; kjørte en periode uten trekk når høsten var i ferd med å gjøre inntreden...når Bagstertrekket var montert merket jeg at det ble betydelig varmere under kjøring fra innsiden av lårene og opp til navlen, kort sagt alt som var i kontakt med tanken. Og det er jo fint.