Lakkering, nok en gang.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Gixxerman

Lakkering, nok en gang.

Post by Gixxerman »

Har en irriterende ripe i tanken hvor lakken er all gone(J***a bagstertrekk). Den er på 3-4cm men man ser den tydelig. Jeg bare lurer på om jeg kan kjøre til et lakkeringverksted, de gjør jobben mens jeg venter, og så kan jeg kjøre hjem igjen ?
Syntes det er litt mye bry å ta av hele tanken, levere den til lakkering, vente noen dager osv osv

Er jeg for optimistisk ? :oops:
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

Jeg ville prøvd å kjøpt sånn liten lakkboks feks på torshov, med rett farge (sånn korekturlakk liknende) tatt litt sånn oevr sprekken..
Så poler poler poler poler poler poler poler poler poler.. det blir bra tilslutt.. har gjort det flere ganger selv..
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Lakken må jo nå å både tørke og herde. Om du skal få den lakkert må du nok vente ett par dager+ før du kan kjøre igjen :wink:

Prøv heller det stian sa så får du heller lakkere senere om det ikke blir bra...
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fant ut idag at det er lakkeringverksted i samme bygget der jeg jobber, så jeg bare ruller den ned dit etter jeg har hatt den på service. Genialt :D
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Bagstertrekk? Jeg har kjørt med trekk over tanken på alle syklene jeg har hatt siden 01. Aldri fått en eneste ripe. Tvert i mot så beskytter den lakken mot gnisseskader...
03 GSX-R 1000
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Prøv å tenk nå, tenk hardt om du vil :) På innsiden er det sømmer og skinnkanter, og jeg tviler på at hver og en blir 100% identisk når de ligger i butikkhylla. Jeg har kjent kanten på innsiden av min, og jeg skjønner hvorfor det har blitt en ripe. Hvor lang tid det tok før den oppsto, aner jeg ikke, da jeg var dum og kjøpte sykkern med tanktrekket på. Tok det ikke av før en uke senere. Kunne kanskje krevet noe av selger, men orka ikke styre med det bare.
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

Tanktrekk er et helvette om man tar det av og på litt ofte, man kan ikke unngå å få sandkorn, støv ol. imellom det å tanken, så blir det MYE gnissing..men men.. life is hard
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Prøv å tenk nå, tenk hardt om du vil:
Hvordan vet du at det er tanktrekket som har laget den ripen? Med tanke på konspirasjonsteoriene og alt våset du har framsatt i forumet tidligere, antakelser rundt feil og tull og tøys på allslags jallasykler, ja så tror jeg du rett og slett ikke har peiling.
Hvis du hadde selv den mistre peil på lakk så skjønner du at en søm eller kant på skai-trekket alldeles ikke er nok til å lage ripe i lakken. Her er det nok en stein, nøkkel, beltespenne eller lignende som har laget en ripe.

Hvilken jævla kant er det du snakker om??? Har hatt trekk på akkurat 2000-mod GSX-R 750 jeg også. Etter 4 sesonger så tanken 100% ny ut! Har hatt trekk på de tre siste syklene mine. Alle har stått lagret ute, eksponert for vær, vind og dritt. Aldri vært noe problem! Jeg tar av trekket en gang i løpet av sesongen for vask og polering av tank.

Jeg mistenker dere som er plaget med at det samles dritt under trekket for å ikke stramme det tilstrekkelig ned mot tanken.
03 GSX-R 1000
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Har kjørt med Bagster siden `95 på CBR1000F, R6 og CBR900....og den eneste delen på syklene som fremdeles så ny ut etter flere år har vært tanken. Jeg har KUN tatt av trekket i forbindelse med vinterlagring, og da har det vært vask, tørk, polering og umiddelbar montering av trekket igjen slik at ikke et støvkorn får legge seg mellom.

Og Joda har nok rett i at det er avgjørende å stramme trekket skikkelig, slik at det ikke kan bevege seg.

Henger meg på teorien om at lakkskader på tanken etter bruk av Bagster skyldes brukerfeil.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Som sagt, hva eier før meg har gjort aner jeg ingenting om. Jeg kjøpte den slik.

Uansett, jeg driter i hva eller hvorfor nå.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

hørt om flere som har hatt riper etter bagster trekk.. men dette er egentlig ikke trekket sin feill gjerne at disse har ligget i en "krøll" og fått knekk-kant i skinnet. som da ligger feil og lager ripe...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Det er vel ikke trekket sin feil nei, men liker de ikke uansett, ser ikke vitsen med de. .. hva med vanlig tankveske? :)


Vel, vel, kjipt uansett.

Kjøp progonalfargen på "liten flaske med kost".. Puss med fiiiiint sandpapir og rubb. blir bra..
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Hvis trekket beveger seg på tanken er det ikke tilstrekkelig strammet.
03 GSX-R 1000
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nettopp, men nå husker ikke jeg hvor løst eller stramt det var, men muligheten for begge er der. :)
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

men liker de ikke uansett, ser ikke vitsen med de. ..
Smaken er som baken ;)

Jeg for min del synes sykkelen ser bedre ut med trekket. Dessuten har jeg erfaring med at lakken beskyttes, og således fortsetter jeg å bruke Bagster.

Og en liten detalj til slutt; kjørte en periode uten trekk når høsten var i ferd med å gjøre inntreden...når Bagstertrekket var montert merket jeg at det ble betydelig varmere under kjøring fra innsiden av lårene og opp til navlen, kort sagt alt som var i kontakt med tanken. Og det er jo fint.
Post Reply