Erfaring med tøy fra cruiser.no??

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
tdm850
Posts: 2
Joined: 22 May 2007 21:05
Location: Kristiansand

Erfaring med tøy fra cruiser.no??

Post by tdm850 »

Har sett på tekstil tøy fra cruiser.no. Det er jo ganske rimelig. Men er kanskje kvakiteten deretter?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

min erfaring med dem er laber.. prøvd å bestille fra dem.. etter flere månder med å prøve å få kontakt fikk jeg endelig kontakt.. bestilte så en skinndress... men dette er nå 6mnd siden og den har ikke kommet enda
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
tdm850
Posts: 2
Joined: 22 May 2007 21:05
Location: Kristiansand

Post by tdm850 »

RH racing wrote:min erfaring med dem er laber.. prøvd å bestille fra dem.. etter flere månder med å prøve å få kontakt fikk jeg endelig kontakt.. bestilte så en skinndress... men dette er nå 6mnd siden og den har ikke kommet enda
Hmm....høres rart ut. Kan vel ikke vare lenge med en slik service. Håper du ikke har betalt noe for dressen enda.

Nå bor jeg tilfeldigvis i Kristiansand, hvor butikken holder til, og har vært innom en gang. De har såkalt lagersalg der 2 timr i uka. Tøyet ser greit ut, men som sagt usikker på kvaliteten.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jeg har ikke betalt noe nei.. men kunne tenkt meg den skinndressen dem hadde der...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Jeg kjøpte "pakketilbudet" fra Cruiser.no. Der får man alt man trenger til 4000 kr, og som en start er det helt greit. Utstyret er ikke 100% vanntett, og når jeg hadde obligatorisk banekjøring før oppkjøringen, så ble jeg søkk våt. Nå skal det sies at det regnet skikkelig den dagen, men de andre som jeg kjørte med var ikke i nærheten av så våte som meg. Støvlene trakk inn masse vann, og jeg var helt gjennomvåt på bryst, mage og skritt. Det virker som at vannbeskyttelsen er for dårlig rundt glidelåsene. Hjelmen er helt grei, men dugger en del i lave hastigheter. Hanskene og ryggskinna virker bra.

Jeg har nå kjøpt meg Lindstrands tekstiljakke og bukse, og en Caberg hjelm. Dette utstyret holder en del høyere kvalitet, og det beviser vel bare at man får det man betaler for. Selve bestillingprosessen gikk smertefritt, og jeg fikk også byttet størrelse på buksa uten noen problemer. De som driver dette virker for meg som seriøse folk.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er dyrt å være fattig sies det, så jeg vil anbefale å gå et ekstra skritt eller to så får man noe som duger og som sikkert varer lengre også. Kjøpte selv utstyr ifjor som jeg nå har lyst på nye støvler, skinndress, hansker og hjelm. Kommer til å slå på stortromma denne gang så får vi se.
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Man kan godt legge en del penger i utstyr, hvis man vet at man kommer til å kjøre mye, men hvis man ikke vet om man kommer til å bruke sykkelen noe særlig så er det jo litt dumt å svi av 15K på utstyr som blir liggende i skapet. Jeg mener at det er bedre å kjøpe en billig pakke med alt utstyr, enn å kjøre rundt med kun skinnjakke og hjelm fordi man sparer til dyrt beskyttelsesutstyr.

Når det er sagt, så tror jeg at det finnes bedre kjøp en den cruiser-pakken. F eks denne: http://hof-mc.no/storefront.php?pid=137
Kjøp en ryggskinne i tillegg, så har du alt du trenger til å begynne med.
Post Reply