Rogalendinger verst i landet i rundkjøringer

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Winalot

Rogalendinger verst i landet i rundkjøringer

Post by Winalot »

Heisann folkens!

Tenkte jeg skulle skape en debatt her om kjøring i rundkjøringer, hva er deres generelle inntrykk om nordmenns kjøring i rundkjøringer? Er vi flinke, ok eller rett og slett elendige?

Henviser til artikkel i Stavanger aftenblad her
Image
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

En spørreundersøkelse blant norske menn viste at 80% var av den oppfatning at de selv kjørte bedre enn gjenomsnittet. De siste 20 prosentene mente at de kjørte mye bedre enn gjennomsnittet. :wink: Neida, jeg antar dette er en vandrehistorie. Men jeg tror at de fleste oppfatter seg selv som bedre sjåfører enn gjennomsnittet.

Fakta er at du knapt ser folk som greier å forsere en rundkjøring riktig. Feil filvalg, feil/manglende bruk av blinklys, brudd på vikeplikt osv.osv. Problemet kan bl.a. være at veldig mange tok førerkort før det ble vanlig med rundkjøringer og av den grunn ALDRI har visst hvordan de skal oppføre seg i rundkjøringer. Skulle vært EU-kontroll av sjåfører også, ikke bare biler. Kanskje køene ville bli mindre om en fikk luket ut ubrukelige sjåfører. Og hvorfor har politiet ALDRI adferdskontroller ved rundkjøringer?? Her på Østlandet er det aldri en jævel som gidder bruke blinklys. Irriterer vettet av meg. :evil:
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Re: Rogalendinger verst i landet i rundkjøringer

Post by ATWindsor »

Winalot wrote:Heisann folkens!

Tenkte jeg skulle skape en debatt her om kjøring i rundkjøringer, hva er deres generelle inntrykk om nordmenns kjøring i rundkjøringer? Er vi flinke, ok eller rett og slett elendige?

Henviser til artikkel i Stavanger aftenblad her
Folk er helt elendige i rundkjøringer, at trøndere liksom er best sier jo litt om hvor ille det er. Det virker som om det har gått 90% av befolkninga hus forbi at man har vikeplikt ved feltskifte feks.

AtW
Post Reply