Kjøretips

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Og prøv for all del ikke å kjøre videre med punktert svinghjul!
Nei,nå er det nok vås!

Slutt her! zzzzZZZZZzzZZZZZzzzz.....
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar

Post by Jalmar »

Desmo wrote:Og prøv for all del ikke å kjøre videre med punktert svinghjul!
Nei,nå er det nok vås!

Slutt her! zzzzZZZZZzzZZZZZzzzz.....
Ja, det der er bare vås! Jeg har kjørt mye med punktert svinghjul, og det har aldri vært problematisk. Men hvis man ikke vil kjøre med et punktert svinghjul, kan man kjøpe nytt.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 13 Nov 2008 21:07, edited 1 time in total.
Jalmar

Post by Jalmar »

Det kan vel ha sine fordeler med svinghjul når dragbiken skal ut og inn i depotet eller opp og ned fra hengeren. Men ellers tror jeg det er best uten.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Prøv å hold dere til temaet. :wink:
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Vi sliter.........HARDT!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ChristR

Post by ChristR »

Godt tips om sommeren, ikke se på damer!

Et annet tips. Siden det er mye huller i veien ute å går. Hvis dere ser at hull, ikke se på det, se ved siden av det. Når man ser på hullet ender man som oftest opp med å kjøre i det.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Damer på veien kan ofte være veldig farlige!!
Spesielt hvis de smiler til deg! :D
Hvis man kommer seg gjennom sykkelsesongen uten at man blir distrahert av damer som ser på deg eller smiler og vinker til deg, er du enten kommet ut av skapet slik at hele verden vet det, har en veldig frastøtende sykkel, eller så har du bare vært (u)heldig..
ChristR

Post by ChristR »

Hotpants burde vært ulovlig... max 10m fra veien
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
bbolstad

Post by bbolstad »

jeg har hotpant løpebukse, men ingen som har kjørt av veien pga meg
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Tilbake til tema:
Bruk kontrastyring, ha lite/ingen vekt på styret, så når svingen kommer trenger du bare legge en finger på styret for å svinge. Jo mer vekt du har på styret fra før, jo mer vekt må du legge på "innersiden" av styret i for å svinge.
Vær løs og lett i skuldrene, da går det fint. Den styrmåten er presis og anbefales sterkt av kjørelærere. Ikee sving ved å legge kroppen over til en av sidene; da må du i så fall ligge i en j*v*i* sving som du trenger det. Men start også de svingene med kontrastyring.
Kosh

Post by Kosh »

Jalmar wrote:Ellers er det et godt råd å fylle bensin før det er tomt.
Du er jo rett og slett en helt utømmelig kunnskapskilde. Tydelig at du har mange års erfaring :)

Objects in mirror does no longer matter.
V4 fun
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Æ'ndalitten wrote:Tilbake til tema:
Bruk kontrastyring, ha lite/ingen vekt på styret, så når svingen kommer trenger du bare legge en finger på styret for å svinge. Jo mer vekt du har på styret fra før, jo mer vekt må du legge på "innersiden" av styret i for å svinge.
Vær løs og lett i skuldrene, da går det fint. Den styrmåten er presis og anbefales sterkt av kjørelærere. Ikee sving ved å legge kroppen over til en av sidene; da må du i så fall ligge i en j*v*i* sving som du trenger det. Men start også de svingene med kontrastyring.
Når du skal kjøre mellom kjeglene skal du bruke kontrastyring da?
Kjørelæreren min sier bara at jeg pushe på styre og fothvilerene og bruke styre minst mulig..
Kosh

Post by Kosh »

Tore^NSR wrote:Når du skal kjøre mellom kjeglene skal du bruke kontrastyring da?
Kjørelæreren min sier bara at jeg pushe på styre og fothvilerene og bruke styre minst mulig..
Dytting på styret er kontrastyring. Poenget er at den skal være kontrollert, og du har bedre kontroll jo mer horisontalt du dytter mot styret. Underarmen skal gå vannrett mot styret, slik at du dytter rett fram, og ikke på skrå nedover. Du bør alltid bruke kontrastyring bevisst.

Du skal heller ikke støtte deg mot styret når du bremser. Hold deg igjen med knærne mot tanken og overkroppen med ryggmusklene. Du kan sjekke at du gjør det riktig ved å bare holde en hånd på styret og bremse. Om du da faller framover (siden ikke du kan støtte deg på styret når du bare holder med en hånd) gjør du det feil. Fordelen med å gjøre det riktig er at du har mye bedre styring mens du bremser.
V4 fun
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Kosh wrote:
Tore^NSR wrote:Når du skal kjøre mellom kjeglene skal du bruke kontrastyring da?
Dytting på styret er kontrastyring. Poenget er at den skal være kontrollert, og du har bedre kontroll jo mer horisontalt du dytter mot styret. Underarmen skal gå vannrett mot styret, slik at du dytter rett fram, og ikke på skrå nedover. Du bør alltid bruke kontrastyring bevisst.

Du skal heller ikke støtte deg mot styret når du bremser. Hold deg igjen med knærne mot tanken og overkroppen med ryggmusklene. Du kan sjekke at du gjør det riktig ved å bare holde en hånd på styret og bremse. Om du da faller framover (siden ikke du kan støtte deg på styret når du bare holder med en hånd) gjør du det feil. Fordelen med å gjøre det riktig er at du har mye bedre styring mens du bremser.
Hva heter det når du svinger motsatt vei av er du skal? :?
Post Reply