Hvorfor valgte du det nicket du har på dette forumet?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Den kuleste "personen" i Babylon 5, tidenes beste sci-fi-serie.
V4 fun
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Kosh wrote:Den kuleste "personen" i Babylon 5, tidenes beste sci-fi-serie.
Var ganske sikker på det! :wink: Og jeg er helt enig! :smt023
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Tore^NSR wrote: litt offtopic kansje,men hva er så spesielt med disse ventilene? :?
Dersom du ser på tegninga,ser du at de har ikke ventifjærer. De stenges mekanisk av en "ekstra" kamprofil og en gaffel på ventilstammen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Desmo wrote:
Tore^NSR wrote: litt offtopic kansje,men hva er så spesielt med disse ventilene? :?
Dersom du ser på tegninga,ser du at de har ikke ventifjærer. De stenges mekanisk av en "ekstra" kamprofil og en gaffel på ventilstammen.
Hva er bedre med det prinsippet, enn det vanlige?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Post by Guido Brasletti »

Desmo wrote:Denne karen her, fra Joe Bar Team.
Image
Heter Desmo Carburetti i den norske utgaven.
...men heter Guido Brasletti i originalutgaven, og dessuten kjører'n akkurat makan sykkel som meg - derav mitt nick... STOR JBT-fan!
_Adler_ wrote:Hva er bedre med det prinsippet, enn det vanlige?
Mer presis ventilstyring slik at man unngår ventilflyt ved høye turtall, mer kontroll over åpne og lukke-tider for bedre effekt, og mindre effekttap i mekanikken... På en løs Ducati-topp kan du dytte ventilene opp og igjen lett som bare det - prøv å trykk ned en ventil med vanlig ventilfjær med håndmakt... Mindre, lettere ventiler (og fler av dem) samt bedre materiale i fjærene og ventilene har nok langt på vei spist opp fordelene ved et desmo-system, slik at f.eks japse-twin'er kan oppnå minst like høye turtall som Ducati-twin'er... Men Ducati har det jo som et slags varemerke så da så...
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Morten
Posts: 39
Joined: 25 Jun 2005 16:26
Location: Rogaland - Karmøy

Post by Morten »

Morten for.... hmmm ja det va det ja.. eg hette morten

:P
| 2003 Rieju RS1 |

Kjørt hardt
Kjør stil
Kjør fra sivil =)
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Blitt kalt Eike siden 5. klasse. Oak'en var det en venn av meg som kom på, ble lagt til for å gjøre det litt mer unikt... Er så mange idioter som kaller seg eike :roll:
- Skyt her -
Godfather of K1M
Posts: 66
Joined: 03 Jul 2005 18:08
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by Godfather of K1M »

For at en annen dust hadde tatt mitt private nick som jeg bruker overalt! :lol:
Bruker vanligvis bare "K1M". 8)
Motorhispania RX 2003
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

ChristR wrote:Valge dette fordi Shortybebeh var opptatt.. :(
Hehe.,. ja, det kan jeg tenke meg.. :lol:
User avatar
kyrregutt
Posts: 2
Joined: 04 Jul 2005 10:15
Location: Oslo
Contact:

Fordi

Post by kyrregutt »

- Jeg heter Kyrre.
- Jeg er gutt.

- kyrregutt
Me, me, me. Me too.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Jeg heter Tore og har en NSR og jeg kom ikke på noe bedre :wink:
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Fant mitt navn for lenge sia. Satt på det gamle datarommet der pc'en sto ved siden av en hylle med videoer. Også noen opptakskasetter.

Og tilfeldigvis sto det en slik en der: Image

I mangel av oppfinnsomhet og i tro på min egen hukommelse av et rart brukernavn falt valget på TDK. Noe jeg har brukt på alle forum og onlinespill siden... :lol: [/url]
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Jeg hadde en gang en genser det sto tdk :p noen som vet hva tdk står for da?
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Nick

Post by Fidel »

TDK = Tokyo Denkikagaku Kogyo
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Fidel

Post by Fidel »

Jeg endrer stort sett nick etter hvilken sykkel jeg har - i alle fall på ulike MC-forum. I dag kjører jeg en rød Honda Varadero.

Nicket jeg har nå, spiller på det faktum at Varadero er ei strand på Cuba

Image

Cuba er fortsatt en sosialistisk (noen sier kommunistisk) stat - en RØD stat

Image

Og - som vi vet - Cuba regjeres av Fidel Castro

Image

Altså: Rød Varadero = Fidel.

Som en "added bonus": Honda Varadero produseres i Spania. Cubansk er jo praktisk talt spansk. Og som enda en "added bonus": Honda Varadero importeres ikke til USA. Hørte jeg embargo??? Hvis USA noensinne kommer til å ta inn denne ultimate allrounderen, blir det GARANTERT under et annet navn ;-)
Post Reply