Hvorfor valgte du det nicket du har på dette forumet?
- Guido Brasletti
...men heter Guido Brasletti i originalutgaven, og dessuten kjører'n akkurat makan sykkel som meg - derav mitt nick... STOR JBT-fan!Desmo wrote:Denne karen her, fra Joe Bar Team.
Heter Desmo Carburetti i den norske utgaven.
Mer presis ventilstyring slik at man unngår ventilflyt ved høye turtall, mer kontroll over åpne og lukke-tider for bedre effekt, og mindre effekttap i mekanikken... På en løs Ducati-topp kan du dytte ventilene opp og igjen lett som bare det - prøv å trykk ned en ventil med vanlig ventilfjær med håndmakt... Mindre, lettere ventiler (og fler av dem) samt bedre materiale i fjærene og ventilene har nok langt på vei spist opp fordelene ved et desmo-system, slik at f.eks japse-twin'er kan oppnå minst like høye turtall som Ducati-twin'er... Men Ducati har det jo som et slags varemerke så da så..._Adler_ wrote:Hva er bedre med det prinsippet, enn det vanlige?
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...

-
- Shortybebeh
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
Fant mitt navn for lenge sia. Satt på det gamle datarommet der pc'en sto ved siden av en hylle med videoer. Også noen opptakskasetter.
Og tilfeldigvis sto det en slik en der:
I mangel av oppfinnsomhet og i tro på min egen hukommelse av et rart brukernavn falt valget på TDK. Noe jeg har brukt på alle forum og onlinespill siden...
[/url]
Og tilfeldigvis sto det en slik en der:

I mangel av oppfinnsomhet og i tro på min egen hukommelse av et rart brukernavn falt valget på TDK. Noe jeg har brukt på alle forum og onlinespill siden...

Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
-
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Fidel
Jeg endrer stort sett nick etter hvilken sykkel jeg har - i alle fall på ulike MC-forum. I dag kjører jeg en rød Honda Varadero.
Nicket jeg har nå, spiller på det faktum at Varadero er ei strand på Cuba

Cuba er fortsatt en sosialistisk (noen sier kommunistisk) stat - en RØD stat

Og - som vi vet - Cuba regjeres av Fidel Castro

Altså: Rød Varadero = Fidel.
Som en "added bonus": Honda Varadero produseres i Spania. Cubansk er jo praktisk talt spansk. Og som enda en "added bonus": Honda Varadero importeres ikke til USA. Hørte jeg embargo??? Hvis USA noensinne kommer til å ta inn denne ultimate allrounderen, blir det GARANTERT under et annet navn
Nicket jeg har nå, spiller på det faktum at Varadero er ei strand på Cuba

Cuba er fortsatt en sosialistisk (noen sier kommunistisk) stat - en RØD stat

Og - som vi vet - Cuba regjeres av Fidel Castro

Altså: Rød Varadero = Fidel.
Som en "added bonus": Honda Varadero produseres i Spania. Cubansk er jo praktisk talt spansk. Og som enda en "added bonus": Honda Varadero importeres ikke til USA. Hørte jeg embargo??? Hvis USA noensinne kommer til å ta inn denne ultimate allrounderen, blir det GARANTERT under et annet navn