Hvilken barberhøvel, for menn, syns du er best?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Kriz

Post by Kriz »

Tror ikke det er normalt, med mindre du har brukt aftershave :P men du begyner å klø som faen hvis du barberer deg uten vann eller skum/gel
_Adler_

Post by _Adler_ »

Kan hende jeg ikke hadde nok skum på til tider, det klør der det ble lite skum :? Brukte After Shave og da ble det bedre :)
Yamaha Aerox 2004

Image
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

_Adler_ wrote:Barberskum eller -gel minsker vell også friksjonen slik at huden ikke blir så "irritert"?
Er det vanlig å bli litt nummen der man har barbert, altså som om det kjennes ut som om man har fått litt bedøvelse?
Gjør man det?
Merker ikke det jeg; ikke nå lenger i hvertfall.
Tror Gel er bedre enn skum, har hørt det på TV...jepp...homsepatruljen eller hva det var.
_Adler_

Post by _Adler_ »

Æ'ndalitten wrote:
_Adler_ wrote:Barberskum eller -gel minsker vell også friksjonen slik at huden ikke blir så "irritert"?
Er det vanlig å bli litt nummen der man har barbert, altså som om det kjennes ut som om man har fått litt bedøvelse?
Gjør man det?
Merker ikke det jeg; ikke nå lenger i hvertfall.
Tror Gel er bedre enn skum, har hørt det på TV...jepp...homsepatruljen eller hva det var.
Jeg føler det slik i alle fall :? Kan være et engangstilfelle for jeg tror jeg til tider brukte for lite skum selv om jeg klæsjet på veldig mye :D
Det kan også være at det er pga. at det er litt uvant å kjenne på der det er glatt nå (dun tidligere) :P
Tror jeg kjøper meg Gel snart.
Yamaha Aerox 2004

Image
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Jeg trenger bare vann egentlig.
Men var det 9 av 10 menn som hadde sår hud i ansiktet? De sa noe slik pi det programmet.
De sa også at det var lurt å klaske på litt varmt vann slik at hårene skulle utvide seg. Så skulle man påføre Gel, for deretter å dra MED hårveksten. Etter det skulle det følge en ny runde GEl og dragning MOT hårvekstretningen.

Personlig synest jeg det var enklere å dra mot hårene med en gang, da holder Gel'en mye lengre og så går det fortere.
Men vær forsiktig med Gel'en, du trenger ikke så mye mer enn en dott i hånda for å dekke annsiktet.
_Adler_

Post by _Adler_ »

Takk for tipsene :)
Yamaha Aerox 2004

Image
ChristR

Post by ChristR »

Dere burde skaffe barberkost. De funker veldig bra! Bedre enn å bruke henda.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Katt og fløte! :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
_Adler_

Post by _Adler_ »

ChristR wrote:Dere burde skaffe barberkost. De funker veldig bra! Bedre enn å bruke henda.
Bruker man barberkost for å fordele barberskum eller -gel?
Yamaha Aerox 2004

Image
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Gel blir til skum når du smører det ut, bare ikke samme type skum, så du kan smøre ut begge deler.
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Æ'ndalitten wrote:Jeg trenger bare vann egentlig.
Men var det 9 av 10 menn som hadde sår hud i ansiktet? De sa noe slik pi det programmet.
De sa også at det var lurt å klaske på litt varmt vann slik at hårene skulle utvide seg. Så skulle man påføre Gel, for deretter å dra MED hårveksten. Etter det skulle det følge en ny runde GEl og dragning MOT hårvekstretningen.

Personlig synest jeg det var enklere å dra mot hårene med en gang, da holder Gel'en mye lengre og så går det fortere.
Men vær forsiktig med Gel'en, du trenger ikke så mye mer enn en dott i hånda for å dekke annsiktet.
Takk for tipset, sånn jeg kommer til å gjøre det heretter :)
- Skyt her -
Post Reply