Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Locked
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by supermons »

Lekker Merche :) Sleng gjerne opp av Audien når du kan (jeg er VAG-fan :) )
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Skal se om jeg husker det :thumleft

Hadde faktisk en ganske så "opphora" VW Touran før Audien med 2.0TDI 170HK'er som var chippet til 210-220 HK'er. 40mm senkesett, 19" Chrome felger og full pakke. Faktisk litt kul...

Audien (som jeg hadde før Merca) var en 2.0 TFSI med S-Line styling, 19" felger med Gun metall look. Bilen var senket og fargen var så klart sort. Grillen var også helt sort (ekstrautstyr).

Som sagt... bilder kommer kanskje etterpå 8)
Tommas
MC: Luftsykkel

Post by Tommas »

Fine bilder (som vanlig),men all ære til de som har tålmodighet til å shine en bil så jævla bra ;-)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Hehe, jo takk for det :thumleft

Jeg var jo en ivrig "detailer" amatør for noen år siden så og polere/rubbe/vokse bil var noe jeg gjorde nærmest ukentlig. Noe man også ser resultat av på lakken 8)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Den "stjerna" så faen ikke feil ut 8)
Men dæven du har brukt mye tid på å shine den. Har en kollega på jobb som har samme sjuka. Han kan bruke en hel kveld på å vaske bilen, tørke, smøre, vaske igjen, tørke osv osv. Helt galskap. Også går det 200 meter ned i veien, så er den like dritten igjen :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Den "stjerna" så faen ikke feil ut 8)
Men dæven du har brukt mye tid på å shine den. Har en kollega på jobb som har samme sjuka. Han kan bruke en hel kveld på å vaske bilen, tørke, smøre, vaske igjen, tørke osv osv. Helt galskap. Også går det 200 meter ned i veien, så er den like dritten igjen :lol: :lol:
Haha,men held kveld? Var kattevask for meg det. På det værste så holdt jeg på i tre dager, ca 5 timer pr. Dag. Da var det kjøreforbud de dagene. For å snde sånn... Jeg gikk gruuuundig til verks. For å nevne noe så tok jeg av julenenog vasket innerskjermene samt satt de inn med plastfornyer. Sporene i dekkene ble renset med q-tips, hele bilen fikk en tre stegs polering,metter fulgt av voks (beakyttelse). RainX på alle vinduer, chromepolish på eksosstusser etc etc. Etter det var det inni bilen sin tur... Var helt galskap dette.

I dag blir bilen spylt når jeg ikke ser den oprinnelige fargen lenger. :lol:
tshansen

Post by tshansen »

Hahaha det er ikke interesse Ove... Det er sjukdom :plystre Jeg husker ikke diagnosen ordrett, men du finner det helt sikkert om du googler :lol:

Nei, jeg har visse tendenser når det kommer til sykkelen min, men ikke så gale som du beskriver her. Damn it! \:D/
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Post by freddy123 »

jeg også har vært innom denne galskapen og husker jeg brukte 4 dager på å polere opp igjen bmwn som jeg hadde, men nå kjører jeg billig bil etter at jeg fikk interessen for mc igjen og den blir vasket ved skikkelig behov for det :D

men den merca var deilig ja , jeg klarer liksom ikke legge det helt ifra meg det med bil jeg da ayntes fortsatt det er digg med kule biler som oser luksus ,men ikke så kult at jeg bruker penger på det slik som før :D

her er en shine jeg gjorde av bilen til mine besteforeldre http://www.detailersclub.no/forums/topi ... ent-306664
Last edited by freddy123 on 30 Nov 2015 17:24, edited 1 time in total.
Olden

Post by Olden »

Virkelig flott den A-klassen! :thumleft

Som LordShaft sier så er detailing nesten en form for sykdom :lol:
Jeg er også en av dem som har den sykdommen, men den begynner å gi slipp nå heldigvis ;-)
Jeg gikk lei nå i sommer når jeg holdt på 5 dager på rappen med nesten 10t hver dag..

Nå holder jeg kun mine egne biler + litt familie sine biler vedlike. Det er plenty nok. :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Her er de to andre bilene jeg har hatt:

Den første er en VW Touran Varebil. Trengte varebil da vi kjøpte bikkja på den tiden og hadde planer om "langturer":

Image

Image

Image

Så har vi Audien som kom etter denne:

Image

Image

Image

Image
tshansen

Post by tshansen »

Godt å se at det ikke bare er jeg som har kastet vekk stygg mye penger på hobbyene mine \:D/ \:D/

Flotte bil bilder. Selv om jeg personlig syns vignetten på VW bildene ble litt for kratig. 5 eller 10 tilbake så hadde de etter min smak vært perfect :thumleft Får liksom bilen til å poppe fram på en spesiel måte.
Litt sånn som han her
https://kjetilkvienmadsen.wordpress.com ... /golf-gte/
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Godt å se at det ikke bare er jeg som har kastet vekk stygg mye penger på hobbyene mine \:D/ \:D/

Flotte bil bilder. Selv om jeg personlig syns vignetten på VW bildene ble litt for kratig. 5 eller 10 tilbake så hadde de etter min smak vært perfect :thumleft Får liksom bilen til å poppe fram på en spesiel måte.
Litt sånn som han her
https://kjetilkvienmadsen.wordpress.com ... /golf-gte/
Joda, jeg la ikke så mye vekt på redigeringen denne gangen. Bildene lå ferdig redigert i Lightroom fra tidligere så jeg bare eksporterte dem slik dem var. Var bare for å vise bilene, og ikke for å vinne noen fotokonkurranse :thumleft

Men ja.. jeg er enig med deg :redface
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Må legge til at samtidig med bilinteressen så blusset det plutselig opp en båtinteresse også da jeg var mye på sjøen som liten. Så samtidig som jeg hadde Audien så kjøpte jeg meg også en båt av typen Askeladden 535 Bowrider (helt ny) med 115HK'er på hekken. Innebygget stereo, kartplotter etc. var så klart også montert :thumleft

Så jeg har byttet hobbyer fortere enn andre har byttet truser. Plutselig så får jeg for meg at jeg vil prøve noe nytt og da gjør jeg det. Har fått noen merkelige henvendelser fra noen som lurer på hvorfor jeg den ene dagen er helt oppslukt i feks. båt for så og selge den året etter og kjøpe motorsykkel etc. Men noe må man jo bruke penger på :smt005

Midt oppe i dette så fikk jeg også en interesse for foto og for å gjøre en lang historie kort så finansierte jeg min første motorsykkel ved å selge fotoutstyret, så billig var ikke dette heller :redface

Nå sitter jeg bare å lurer på... Hva blir dte neste....? :-k
tshansen

Post by tshansen »

Hehe, jeg har heldigvis hatt et litt roligere forhold til hobbyene mine. Men jeg skifter fort hovedvekt av interesse. Men fordi at jeg har vært såpass "sparsommelig" på noen ting, har jeg kunne finansiere en del ting jeg har resten av livet. Som hus og hytte :thumleft

Foto er en interesse jeg alltid har hatt, men den har aldri tatt helt fyr...slik som kanskje det gjorde med deg. Jeg har hatt en langt mere nøytral holdning og det gjør kanskje at jeg har klart å holde interessen ved like over lengre tid?? :-k Uansett så ser jeg verdien av å kunne ha en slik hobby resten av livet. Det vil flere enn meg ha glede av i årene framover :thumleft

Din neste hobby kunne jo være noe som generer inntekt :roll:
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Monstr
MC: 00' Suzuki TL1000S

Post by Monstr »

Litt enig med Lorden her.

For meg er det viktig å ha flere bein å stå på, og greit å ha noe å veksle med. Skulle jeg holdt på med MC konstant hele året hadde jeg nok blitt lei etter hvert. Sånn det er nå, så holder jeg på med MC på sommeren, og bil på vinteren. Veldig greit med et lite beiteskifte på den måten, for da går jeg ikke lei. For meg er det helt meningsløst å drive med en ting i så stor skala at jeg blir dritt lei det for alltid. Det gir også bare enorme utgifter, uten en dritt igjen.

For mitt vedkommende er jeg 100 % sikker på at jeg har mer glede av MC-sesongen fra april til oktober, enn om jeg skulle holdt på med MC hele vinteren også. Da mener jeg med å bruke enhver ledig stund til å enten lese om MC eller bygge MC. Det med å ha flere miljøer å bytte mellom gjør jo også at man får en bredere bekjentskapskrets.

Nei, jeg stortrives med å ha to jern i ilden samtidig :thumleft

Men er du ikke redd for at det samme skal skje med MC-interessen som med bil og foto Bjerknez? Altså hva er det egentlig som skiller MC-interessen fra foto og bil?

Jeg tror det nettopp er det at man tar en naturlig pause fra det noen måneder hver vinter, til forskjell fra f. eks bilkjøring. Man vet liksom at det gjelder å få mest mulig ut av sesongen før man bokstavelig talt må sette det bort.

Jeg synes det er helt greit jeg at det er noen måneder uten MC-kjøring i løpet av året, rett og slett fordi jeg vet jeg setter mye større pris på hver eneste tur jeg får når sesongen er der. Ingenting er som den første turen for året heller, når alt er på stell og sykkelen er helt 100 etter vinterens vedlikehold og reparasjoner. :thumleft

Nei, alt med måte! :) Noe sier meg at det er akkurat dette du har glemt når du har klart å gå lei å ha fin bil etter den bilparken du har vist bilder av :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
Locked