Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Toalmar

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toalmar »

Image
Sjekk av ventilklaring

Sent from my iPhone using Tapatalk
Flattop
MC: BMW K 1200 LT 2003

Post by Flattop »

LordShaft wrote:
Flattop wrote:Har akkurat vært inne på soverommet for å forsøke å få tak på og kaste ut en salamander.

Fruen er ikke utpreget glad i slike krabater, men foreløbig er det 1-0 til salamanderen.
Hahaha noe sier meg at du har hatt å gjør på i natt [emoji23][emoji23]

Nei jeg gav henne et stort glass rødvin på sengekanten, og da ble ikke den nye soveromsinnflytteren et stort problem lengre.

Sov lenge gjorde hun også. :thumleft
Bergen

Post by Bergen »

Akkurat nå sitter jeg på Flesland i et sinnsykt passasjerkaos :evil: Ikke en ledig sitteplass på utland!
Gomler en hotdog i et ledig hjørne, og ser frem til boarding :D
Adele
MC: Ninja 300

Post by Adele »

Sitter egentlig bare og slapper litt av foran maskinen og tenker å kanskje rydde litt eller spille litt fotball, meen så tenker jeg også p en ting:

Tenkte å kjøpe et gopro-kamera og mikrofon og filme mine egne turer og kjøretimene, er det noen av dere som har erfaring med slikt utstyr og evt. har noe og anbefale? Jeg ønsker foreløpig ikke å bruke spesielt mye penger, men jeg ønsker et produkt som ihvertfall filmer i full hd.
=^_^=
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Adele wrote:Sitter egentlig bare og slapper litt av foran maskinen og tenker å kanskje rydde litt eller spille litt fotball, meen så tenker jeg også p en ting:

Tenkte å kjøpe et gopro-kamera og mikrofon og filme mine egne turer og kjøretimene, er det noen av dere som har erfaring med slikt utstyr og evt. har noe og anbefale? Jeg ønsker foreløpig ikke å bruke spesielt mye penger, men jeg ønsker et produkt som ihvertfall filmer i full hd.
Da vil jeg anbefale deg å gå for alt annet enn GoPro! :thumleft Ta noe som passer bedre på hjelmen, har halve prisen, 1080p oppløsning i 60fps.

Selv hadde jeg bare vurdert ett kamera om jeg skulle begynt å filme fra hjelmen igjen! Å det er Contour. skyv knappen fram eller bak for å filme eller slutte å filme. Ojda bruker dette kamera blandt annet. Å du kan se på kvaliteten i filmene hans at det er ikke noe grunn til å gå opp til gopro :D

http://www.elkjop.no/product/foto-og-vi ... amera-sort
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
quattrokim
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R

Post by quattrokim »

Image

Siste pause før innspurten inn til Bergen. Kom på iløpet av turen kvifor eg hoppa over på traktor ish sykler. Knea mine er ikkje skapt for r og streetfighter lenger :(

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Post by Kant1 »

Hva gjør jeg akkurat nå:
Depper over at jeg ikke får kjørt, trøsteshopper på Ebay og studerer kart. Mest trøsteshopping.. førstesida av Gmail'en min er fyllt med ordrebekreftelser og "shipping quotes" fra hele verden. Er jo litt trøst i det, og litt kjekt å dille med gamlesykkelen.
Den skal brukes når jeg kommer hjem igjen.... finne på noe gøy som jeg ikke har gjort før :shock:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Geiroe
MC: Honda VF1000F2 85mod

Post by Geiroe »

Kant1 wrote:Hva gjør jeg akkurat nå:
Depper over at jeg ikke får kjørt, trøsteshopper på Ebay og studerer kart. Mest trøsteshopping.. førstesida av Gmail'en min er fyllt med ordrebekreftelser og "shipping quotes" fra hele verden. Er jo litt trøst i det, og litt kjekt å dille med gamlesykkelen.
Den skal brukes når jeg kommer hjem igjen.... finne på noe gøy som jeg ikke har gjort før :shock:
Ordentlig pms plager :shock:
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Image
LASANTA..... en gave til menneskeheten

Sendt herifra!
Toven
MC: 2021 MT-09 SP

Post by Toven »

LordShaft wrote:
Adele wrote:Sitter egentlig bare og slapper litt av foran maskinen og tenker å kanskje rydde litt eller spille litt fotball, meen så tenker jeg også p en ting:

Da vil jeg anbefale deg å gå for alt annet enn GoPro! :thumleft Ta noe som passer bedre på hjelmen, har halve prisen, 1080p oppløsning i 60fps.

Selv hadde jeg bare vurdert ett kamera om jeg skulle begynt å filme fra hjelmen igjen! Å det er Contour. skyv knappen fram eller bak for å filme eller slutte å filme. Ojda bruker dette kamera blandt annet. Å du kan se på kvaliteten i filmene hans at det er ikke noe grunn til å gå opp til gopro :D

http://www.elkjop.no/product/foto-og-vi ... amera-sort
Ops, Contour har ikke 1080@60fps... [-(
Flanker
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)

Post by Flanker »

Gopro eller tilsvarende formfaktor er uproblematisk såfremt man monterer vettugt... Montasje på haka er tingen, ikke på siden eller oppå hjelmen, både fotomessig og ift. hvordan det ser ut og vindmotstand.

Ift. montasje andre steder er GoPro mer anvendelig og fleksibel enn f.eks. Contour.
Adele
MC: Ninja 300

Post by Adele »

Hmm..ja, det tenkte jeg også om Go-pro. Når jeg har kjøretimer kommer jeg til å bruke skolens utstyr og da får jeg ikke montert kameraet på hjelmen. Dessuten er det jo et stort pluss å kunen bruke kameraet til andre ting og kunne feste det til overkroppen, på sykkelen, hjelmen, bilen osv.

Men er det egentlig et så stort minus at det ikke er 60 fps? For selv om Roam 3 har noen mangler er det så mye rimeligere at jeg egentlig kunne ha levd med de manglene. Men som Flanker sier hadde det vært mye bedre med midtstilt kameravinkel og monteringen på haken. *

Hva tenker dere? Er Roam godt nok og finnes det andre alternativer jeg kan vurdere? Jeg har notert meg Roam ihvertfall. Jeg prøver å finne ut av det selv, men det finnes sååå mange forskjellige kameraer :smt120 :smt115 .

Tusen takk for alle svarene hittil (:!
=^_^=
Toven
MC: 2021 MT-09 SP

Post by Toven »

Se litt på youtube, video filmet med 60fps og de med 30fps.
Myyyye mer smoothere med 60fps :) Spørs om du vektlegger det da
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

"Nyter" at guttungen og venner har fest i leiligheten nede....
Etter gauling latter og gvining fra både hunner og hanner aner jeg langvarig ro i morgen.....
promillen begynner å nærme seg "levering" på et par utafor hører jeg nå... :puke

Ingen generasjon lærer av forrige... ;-)

Kjører meg en tur i finværet på formiddagen jeg -mens andre vasker rydder og pleier hodet/kropp.er nok ikke kjørbare før sola går ned igjen... 8)
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Adele wrote:Hmm..ja, det tenkte jeg også om Go-pro. Når jeg har kjøretimer kommer jeg til å bruke skolens utstyr og da får jeg ikke montert kameraet på hjelmen. Dessuten er det jo et stort pluss å kunen bruke kameraet til andre ting og kunne feste det til overkroppen, på sykkelen, hjelmen, bilen osv.

Men er det egentlig et så stort minus at det ikke er 60 fps? For selv om Roam 3 har noen mangler er det så mye rimeligere at jeg egentlig kunne ha levd med de manglene. Men som Flanker sier hadde det vært mye bedre med midtstilt kameravinkel og monteringen på haken. *

Hva tenker dere? Er Roam godt nok og finnes det andre alternativer jeg kan vurdere? Jeg har notert meg Roam ihvertfall. Jeg prøver å finne ut av det selv, men det finnes sååå mange forskjellige kameraer :
Tusen takk for alle svarene hittil (:!

Ville ikke bytta bort formfaktoren til Roam for noe [-(
Har en gopro også, men den blir stortsett liggende heime :-#
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply