Ikke tøyelig overhodet, den er faktisk ekstremt stiv uten å bli sprø.
PrimaCollector Tough resin er det
Det tror ikke jeg heller.
Har prøvd å printe ABS med åpen printer, men det fikk jeg ikke til. Nå har jeg en lukket printer, hvor hele kammeret blir varmt, og i tillegg kjøler printeren selv ned kammeret sakte (20 - 30 min) etter fullført jobb, så det er bare å drikke kaffe og la den gjøre jobben sinJoeHugin wrote: ↑18 Aug 2023 14:07 Det er nok fordi det ikke er ABS, og ikke printes med varme men heller herder på plass.
Resin kan krympe det og, men langt mindre enn FDM. Det viktigste med ABS o.l. er stabilt høy temperatur, null trekk. Det beste er et skap/kasse rundt printeren mens man printer så temperatur og alt er jevnt. Så bør printen når den er ferdig kjøles sakte ned så den kjøler mest mulig uniformt.
Jeg har ikke tålmodighet til det der, så jeg har bare printet med forskjellige PLA typer, det har dugd til det jeg skulle bruke. Også utendørs.
Ikke engang PETG har jeg giddi å rote noe med siden første året med printer
Ja, det må til skal man bruke ABSknutk wrote: ↑18 Aug 2023 14:18Har prøvd å printe ABS med åpen printer, men det fikk jeg ikke til. Nå har jeg en lukket printer, hvor hele kammeret blir varmt, og i tillegg kjøler printeren selv ned kammeret sakte (20 - 30 min) etter fullført jobb, så det er bare å drikke kaffe og la den gjøre jobben sinJoeHugin wrote: ↑18 Aug 2023 14:07 Det er nok fordi det ikke er ABS, og ikke printes med varme men heller herder på plass.
Resin kan krympe det og, men langt mindre enn FDM. Det viktigste med ABS o.l. er stabilt høy temperatur, null trekk. Det beste er et skap/kasse rundt printeren mens man printer så temperatur og alt er jevnt. Så bør printen når den er ferdig kjøles sakte ned så den kjøler mest mulig uniformt.
Jeg har ikke tålmodighet til det der, så jeg har bare printet med forskjellige PLA typer, det har dugd til det jeg skulle bruke. Også utendørs.
Ikke engang PETG har jeg giddi å rote noe med siden første året med printer![]()
PETG er veldig snill og enkel å handtere (som PLA), og tåler utendørs eksponering mye bedre enn PLA.
Jeg går bare ut ifra at du også bruker Cura
Har en bråte med de selv. Men aldri forsøkt å sette de inn i resin, da den resinen jeg bruker ikke smelter noe spesielt.
Haha ja, det er helt horribelt. Ikke forsøkt å kalibrere engang