Kjøretips
Ja, det der er bare vås! Jeg har kjørt mye med punktert svinghjul, og det har aldri vært problematisk. Men hvis man ikke vil kjøre med et punktert svinghjul, kan man kjøpe nytt.Desmo wrote:Og prøv for all del ikke å kjøre videre med punktert svinghjul!
Nei,nå er det nok vås!
Slutt her! zzzzZZZZZzzZZZZZzzzz.....
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Godt tips om sommeren, ikke se på damer!
Et annet tips. Siden det er mye huller i veien ute å går. Hvis dere ser at hull, ikke se på det, se ved siden av det. Når man ser på hullet ender man som oftest opp med å kjøre i det.
Et annet tips. Siden det er mye huller i veien ute å går. Hvis dere ser at hull, ikke se på det, se ved siden av det. Når man ser på hullet ender man som oftest opp med å kjøre i det.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Damer på veien kan ofte være veldig farlige!!
Spesielt hvis de smiler til deg!
Hvis man kommer seg gjennom sykkelsesongen uten at man blir distrahert av damer som ser på deg eller smiler og vinker til deg, er du enten kommet ut av skapet slik at hele verden vet det, har en veldig frastøtende sykkel, eller så har du bare vært (u)heldig..
Spesielt hvis de smiler til deg!

Hvis man kommer seg gjennom sykkelsesongen uten at man blir distrahert av damer som ser på deg eller smiler og vinker til deg, er du enten kommet ut av skapet slik at hele verden vet det, har en veldig frastøtende sykkel, eller så har du bare vært (u)heldig..
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Tilbake til tema:
Bruk kontrastyring, ha lite/ingen vekt på styret, så når svingen kommer trenger du bare legge en finger på styret for å svinge. Jo mer vekt du har på styret fra før, jo mer vekt må du legge på "innersiden" av styret i for å svinge.
Vær løs og lett i skuldrene, da går det fint. Den styrmåten er presis og anbefales sterkt av kjørelærere. Ikee sving ved å legge kroppen over til en av sidene; da må du i så fall ligge i en j*v*i* sving som du trenger det. Men start også de svingene med kontrastyring.
Bruk kontrastyring, ha lite/ingen vekt på styret, så når svingen kommer trenger du bare legge en finger på styret for å svinge. Jo mer vekt du har på styret fra før, jo mer vekt må du legge på "innersiden" av styret i for å svinge.
Vær løs og lett i skuldrene, da går det fint. Den styrmåten er presis og anbefales sterkt av kjørelærere. Ikee sving ved å legge kroppen over til en av sidene; da må du i så fall ligge i en j*v*i* sving som du trenger det. Men start også de svingene med kontrastyring.
Når du skal kjøre mellom kjeglene skal du bruke kontrastyring da?Æ'ndalitten wrote:Tilbake til tema:
Bruk kontrastyring, ha lite/ingen vekt på styret, så når svingen kommer trenger du bare legge en finger på styret for å svinge. Jo mer vekt du har på styret fra før, jo mer vekt må du legge på "innersiden" av styret i for å svinge.
Vær løs og lett i skuldrene, da går det fint. Den styrmåten er presis og anbefales sterkt av kjørelærere. Ikee sving ved å legge kroppen over til en av sidene; da må du i så fall ligge i en j*v*i* sving som du trenger det. Men start også de svingene med kontrastyring.
Kjørelæreren min sier bara at jeg pushe på styre og fothvilerene og bruke styre minst mulig..
Dytting på styret er kontrastyring. Poenget er at den skal være kontrollert, og du har bedre kontroll jo mer horisontalt du dytter mot styret. Underarmen skal gå vannrett mot styret, slik at du dytter rett fram, og ikke på skrå nedover. Du bør alltid bruke kontrastyring bevisst.Tore^NSR wrote:Når du skal kjøre mellom kjeglene skal du bruke kontrastyring da?
Kjørelæreren min sier bara at jeg pushe på styre og fothvilerene og bruke styre minst mulig..
Du skal heller ikke støtte deg mot styret når du bremser. Hold deg igjen med knærne mot tanken og overkroppen med ryggmusklene. Du kan sjekke at du gjør det riktig ved å bare holde en hånd på styret og bremse. Om du da faller framover (siden ikke du kan støtte deg på styret når du bare holder med en hånd) gjør du det feil. Fordelen med å gjøre det riktig er at du har mye bedre styring mens du bremser.
V4 fun
Hva heter det når du svinger motsatt vei av er du skal?Kosh wrote:Dytting på styret er kontrastyring. Poenget er at den skal være kontrollert, og du har bedre kontroll jo mer horisontalt du dytter mot styret. Underarmen skal gå vannrett mot styret, slik at du dytter rett fram, og ikke på skrå nedover. Du bør alltid bruke kontrastyring bevisst.Tore^NSR wrote:Når du skal kjøre mellom kjeglene skal du bruke kontrastyring da?
Kjørelæreren min sier bara at jeg pushe på styre og fothvilerene og bruke styre minst mulig..
Du skal heller ikke støtte deg mot styret når du bremser. Hold deg igjen med knærne mot tanken og overkroppen med ryggmusklene. Du kan sjekke at du gjør det riktig ved å bare holde en hånd på styret og bremse. Om du da faller framover (siden ikke du kan støtte deg på styret når du bare holder med en hånd) gjør du det feil. Fordelen med å gjøre det riktig er at du har mye bedre styring mens du bremser.
