Noen som har peil på Am. Van?
Noen som har peil på Am. Van?
Var å så på en russebil i dag... var en Dodge Ram B-300.. Den så jævlig fin ut, men vi var 5 ungdommer uten peil på bil..
Er det noe vi burde se etter? noe som blir spes. lett slitt på slike biler? noen feller å gå i? var en 79 modell..
Takk!
Er det noe vi burde se etter? noe som blir spes. lett slitt på slike biler? noen feller å gå i? var en 79 modell..
Takk!
Sjekk om bilen er godkjent i EU-kontroll nylig. Er den det, er det vel strengt tatt ikke så mange feller å gå i. Da er ihvertfall lys, bremser, dekk, styring og andre vitale deler sånn nogenlunde i orden. Angående tilstand på motor, karosseri, interiør osv. får man vel strengt tatt det man betaler for. Og det er alltid kjekt å ha med seg noen som har skrudd litt bil om man skal ut og se/prøvekjøre en bil. Lykke til 

Den ble EU godkjent i fjor uten mangler... ikke brukt så mye etter det faktisk.. blei brukt 20 000 på rep før EU godkjenninga så det er jo noen nye slitedeler og greier...Dominator wrote:Sjekk om bilen er godkjent i EU-kontroll nylig. Er den det, er det vel strengt tatt ikke så mange feller å gå i. Da er ihvertfall lys, bremser, dekk, styring og andre vitale deler sånn nogenlunde i orden. Angående tilstand på motor, karosseri, interiør osv. får man vel strengt tatt det man betaler for. Og det er alltid kjekt å ha med seg noen som har skrudd litt bil om man skal ut og se/prøvekjøre en bil. Lykke til
noen andre innvendinger?
Sjekk at automatkassa virker som den skal. Jevne skift og uten ulyd. Stort sett det meste på disse amerikanerne er greit å reparere, men automatkassene kan bli et dyrt eventyr.
Lykke til.
Lykke til.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Nå er vel en gjennomsnitts amcar rundt 15-20 år gammel, så det er kanskje ikke så rart. En japansk bil på den alderen er som regel skrotet pga. rust.MC-fantom wrote:Generelt er amerikanske vaner (biler) noe dritt. Alle jeg kjenner som har amerikansk bil har ofte feil på disse. En annen sak er svingradiusen på disse, gud hjelpe meg.
Selv kjører jeg en 6 år gammel Dodge 4x4 som har fungert feilfritt i to år, svingradiusen er det ingenting å utsette på. Kvaliteten er langt bedre enn på den Audi A6'en jeg eide før denne. Der var det ikke langt mellom verkstedregningene gitt.

for all del få bilen på sjekk hos biltilsynet og la dei ta ein eu sjekk,
det vil koste ein sirka ein 1000lapp ekstra med prøve skilt og eu sjekk men dere er sikra!
vi kjøpte oss ein van for vi sintes den var rå :oops:
heilt til vi kom til EU kontrollen og skulle registrer bilen. Han bilmekanikeren som sjekka bilen sa han aldri hadde sett så mange mangler, russebilen blir som regel skam kjørt og sjøl om den var Eu godkjent for 2 år sidan utan feil kan det vere mange DYRE feil no(styrekule. bærekule, og ikkje minst rust) om dere ikkje er nevenyttige og kan fikse sånt etter at dere har kjøpt bilen så få den på ein kontroll og ikkje la ein kamerat gå over. d gjore vi og han sa vi muligens måtte skifte eit ledd men ikkje noke meir.
så mitt ord er bruk litt tid og penger på å få bilen eu sjekket før dere kjøper den, snakker om erfaringer her :oops:
( selges chevy g20 med innbrudskader, og stor mangellapp. sleges høystbydene )
det vil koste ein sirka ein 1000lapp ekstra med prøve skilt og eu sjekk men dere er sikra!
vi kjøpte oss ein van for vi sintes den var rå :oops:
heilt til vi kom til EU kontrollen og skulle registrer bilen. Han bilmekanikeren som sjekka bilen sa han aldri hadde sett så mange mangler, russebilen blir som regel skam kjørt og sjøl om den var Eu godkjent for 2 år sidan utan feil kan det vere mange DYRE feil no(styrekule. bærekule, og ikkje minst rust) om dere ikkje er nevenyttige og kan fikse sånt etter at dere har kjøpt bilen så få den på ein kontroll og ikkje la ein kamerat gå over. d gjore vi og han sa vi muligens måtte skifte eit ledd men ikkje noke meir.
så mitt ord er bruk litt tid og penger på å få bilen eu sjekket før dere kjøper den, snakker om erfaringer her :oops:
( selges chevy g20 med innbrudskader, og stor mangellapp. sleges høystbydene )