Kjøre feil vei?Tore^NSR wrote: Hva heter det når du svinger motsatt vei av er du skal?

Det er nok kontrastyring du mener.
Det funker ikke i sakte fart, da svinger sykkern samme vei som du vrir styret.
Er vel ikke så komplisert, og det er vel ikke alle som har automatisert dette så mye at det er ubevisst. Nokså mange hiver sykkelen over med kroppsvekta, og får dermed laange svinger, og får kanskje litt stive muskler når de kommer langt ut i svingen. Har du da teknikk/kontroll nok til å gi styre og fothviler et lite push, kommer sykkelen inn som ei dronning, og du slipper å treffe den bilen som kutter akkurat den svingen.Jalmar wrote:Du verden, jeg er imponert. Visste ikke at det var så komplisert jeg.Men antagelig er vel dette noe man gjør ubevisst når man får noen år bak styret?
Jeg lærte et par "juksetriks" som gjør det lettere, feks er det litt helling? I nedoverbakke (nesten uansett hvor lite), så er det ikke vits å gasse, da er det lettere å holde jevn fart, ellers hjelper det mye å lene seg langt fram over tanken synes jeg, og å lene seg utover hjelper også. Ellers er det det med å se riktig osv. Det å bli god til å slure nøyaktig er vel kasnkje det som hjelper mest. Ellers er det enklere å bremse nøyaktig om du har bakbremsen på tuppen av foten (bare bruk bakbremsen til å bremse med).Æ'ndalitten wrote:Hvordan klarer man åttetallet?!?
Klarer det så vidt med min CBR, men med skolesykkelen (Daelim Roadwin) går det bananas!
Er det en spesiell måte å sitte på som hjelper? Jeg velter altid innover i svingene.
At man skal gi mye gass og bremse er det mange som hevder, men hver gang jeg bremser mister jeg balansen...
viss det er rett før du mister balansen så kan du slippe cluthen lengre ut elle gi mer gass,det funket fint for megÆ'ndalitten wrote:Hvordan klarer man åttetallet?!?
Klarer det så vidt med min CBR, men med skolesykkelen (Daelim Roadwin) går det bananas!
Er det en spesiell måte å sitte på som hjelper? Jeg velter altid innover i svingene.
At man skal gi mye gass og bremse er det mange som hevder, men hver gang jeg bremser mister jeg balansen...
Opp med hueÆ'ndalitten wrote:Hvordan klarer man åttetallet?!?